Mä luin joskus jostain, että elämäntapoja kannattaa muuttaa pikkuhiljaa, niin että niihin tapoihin tottuisi kaikessa rauhassa ja niistä tulisi PYSYVIÄ tapoja. En sit tiiä onko tuossa mitään perää, mutta kokeillaan.
Tämän ekan viikon päätökseni ovat seuraavat:

  • vähintään 30 minuutin kävelylenkki 3 kertaa viikossa
  • lihaskuntotreeniä kolme kertaa viikossa
  • ruokavaliosta jäävät pois suklaa, sipsit ja jäätelö

Tuohon lihaskuntotreeniin kohdalle en mitään ns. aikarajaa laita, enkä vielä etukäteen päätä että minkälaista treeniä tekisin. Kunhan tekisin edes jotain. Vaikka edes muutamat vatsa- ja selkälihasliikkeet ja vähä nostelis painoja et käsivarsien lihakset rasittuisivat. Mulla ei oo varaa kulkea salilla, joten pitää ihan kotosalla jumppailla. Haluaisin todella kovasti kulkea ohjatuilla ryhmäliikuntatunneilla, esim spinning, bodypump jne. mutta raha on este tässä tapauksessa. Katsotaas jos tilanteeseen tulis muutos kevään/kesän aikana. :)

Aluksi voisin rajata ruokavaliota siten, että herkkujen syöminen loppuis. Tästä tulee vaikeaa...! Mutta eiköhän se siitä helpotu kun pääsee irti tästä sokerikoukusta.

Mä olen aika innoissani tästä mun "oivalluksesta" alkaa muuttaa elämäntapoja. Ja jos vielä sais sitä vaa'an lukemaa hivenen alaspäin... En vain ole kovin varma että kuinka usein mun kannattais puntarilla käydä. Olisikohan kerran viikossa hyvä?